annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#1 Wat een reis!!

Dit is m\'n eerste blog vanuit het hostel Brado\'s in Sydney!
Na een hele lange, zware reis zijn we uiteindelijk toch veilig aangekomen en zitten we nu (al met een kleurtje) even binnen uit te rusten. Het is hier nu maandag 14 januari 15.23, en we zijn zaterdag 19.30 met het vliegtuig vertrokken.
Maar ons avontuur was bijna meteen al een disaster geworden, doordat we naar gate D moesten, maar er niet op ons ticket stond naar welke van de 50 D\'s! En die hallen/gangen zijn ontzettend(!) lang, dus we begonnen vol goede moed bij Gate D1 en liepen zo verder, totdat er om werd geroepen: \'Willen mevrouw Klein en den Biggelaar zich onmiddelijk melden bij gate D26, jullie houden de vlucht op, anders vertrekken we zonder jullie.\'
Dus toen zijn we als een gek gaan rennen, en kwamen we net op tijd bij ons vliegtuig naar Londen.
In Londen ging het overstappen heel makkelijk, onze bagage hoefden we niet voor te zorgen, alleen voor de handbagage. We hadden wel wat geleerd van onze actie, dus we zaten als een van de eersten in het vliegtuig. Maar ook daar ging het bij mij al snel mis. We kregen van dat vieze vliegtuig eten en al niet gauw daarna werd ik ziek. Maar omdat we \'s avonds vlogen lag iedereen te slapen, en ook de niet al te smalle vrouw die tussen mij en het gangpad zat, wat betekende dat ik elke keer over haar heen moest klimmen/springen voordat ik naar de wc kon lopen, en daar ben ik minstens wel een stuk of 6 keer geweest, want al m\'n eten kwam er gewoon weer uit. En ook daarna bleef ik super misselijk en wenste ik dat die vlucht niet zo verdomde lang was! Maar helaas, van Londen naar Singapore is een hele zit!! En al helemaal als je dan ook nog eens niet kan slapen. Ik had wel geluk dat er hele lieve mensen voor me zaten die me hielpen met allerlei middeltjes en ook het personeel aan boord was heel vriendelijk en behulpzaam.
In Singapore aangekomen konden we gelukkig even onze benen strekken en wat frisse lucht inademen en na een uurtje bijkomen moesten we alweer klaar zijn voor de nog 8 uur durende vlucht naar Sydney!
Gelukkig ging die veel beter en sneller voorbei, maar wel met ongeveer de hele reis turbulentie... Wat niet echt fijn is.
In Sydney aangekomen liep ook niet alles op rolletjes, bagage en dat soort dingen gingen goed, maar toen ik geld wilde pinnen, kwam het geld niet uit het automaat, dus de meneertjes daar zeiden dat het dan niet afgeschreven is. Hier bij het hostel heb ik het ook nog een paar keer geprobeerd, maar mijn kaart is blijkbaar te nieuw, ik kan er geen geld mee pinnen. Puck en ik gaan morgen gelukkig ons Australische bankpas ophalen, dan hebben we al dit gedoe niet meer!
We zijn vanochtend om 7 uur (Australische tijd) aangekomen, en we zijn met een shuttle busje voor ons hostel afgezet! Wat een luxe! Nadat we helemaal hadden ingecheckt en onder de douche waren geweest, zijn Puck en ik (ik heet hier trouwens Annie want Annegien is te moeilijk) Sydney gaan verkennen.
Twee dingen vielen er heel erg op:
1- Het is super mooi! Dat opera house met de parken eromheen en alle straatjes gewoon super schattig. En het weer is nu echt perfect, lekker warm, iets boven de 20 graden, maar hier vinden ze dat ontzettend koud!
2- En iedereen, echt iedereen doet hier aan hardlopen!

Maar nu vind ik het wel weer genoeg geweest, tot snel!

Liefs Annegien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!