annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#2 Het zit ook nooit eens mee!

Na alle tegenslagen tijdens onze reis, had ik wel verwacht dat het nu allemaal een beetje mee zou zitten, maar nee hoor echt niet! Om te beginnen ben ik op de dag van aankomst al zo erg verbrand dat ik er nu nog steeds last van heb: Welcome to Australia! Maar dat is nog niet eens het ergst. Nee, nu komt het: ik kan geen geld opnemen! Ik dacht zo slim te zijn om een nieuwe Wereldpas aan te vragen, dus die heb ik bij, maar nu doet ie het nergens, hij is blijkbaar too new for Australia.. Nu moet ik alles cash doen, dus heb nog zo\'n 5 dollar over. Daar kan ik dus 3/4 pakje boter van kopen. Ja ja, een pakje boter voor $7!!!

Voor de rest gaat het wel goed, gisteren naar Bondi Beach geweest, wat echt super mooi was! En als je Bondi Rescue aan het kijken bent op tv, misschien zie je dan wel twee dutchies rondlopen! ;)
Vandaag zijn we naar het WTC (work and travel company) geweest voor onze oriëntatie. Daar zouden we ook een Australische bankpas krijgen, wat blijkt nu: die krijgen we over 7 werkdagen! Dat hadden ze wel even eerder mogen zeggen, want vandaag heeft Puck\'s pas ook kuren gekregen en besloot het niet te gaan doen... Fijn dit, gelukkig hadden we nog wel net genoeg geld om boodschappen te doen voor het eten! :)
Over boodschappen gesproken, wat een opgave is dat! We beginnen eindelijk een beetje door te krijgen hoe het werkt hier. Je moet namelijk alles zelf doen, zelf scannen en inpakken en betalen, etc. heel verwarrend in het begin!
Wat ook verwarrend is, is het links rijden. Met oversteken kijken we de hele tijd (echt de hele tijd) de verkeerde kant op en het is heel raar om mensen in de verkeerde kant van de auto te zien zitten. Gelukkig heb ik geen rijbewijs, anders zou ik heel wat ongelukken maken!

We zijn vandaag bij WTC enthousiast gemaakt over Surf Camp, dat is 5 dagen lang, elke dag 2 surf lessen, eten en onderdak zijn allemaal inbegrepen en dat voor een mooie prijs! Super leuk! Dus hebben we besloten dat te gaan doen, van a.s maandag tot en met vrijdag. En nee Isabelle, waar wij les krijgen zitten geen haaien ;).
Vandaag was het wel heel heet, tussen de 25 en 29 graden. Lekker warm vinden ze hier, heet vinden wij! En het wordt zelfs nog warmer, 36 graden op vrijdag!! Dan kunnen wij wel wat sneeuw van jullie gebruiken om af te koelen! :)

Nu is het wel weer mooi geweest, tot snel allemaal!

Liefs Annegien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!