annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#3 Sydney is amazing!

Dit verhaal wordt waarschijnlijk best lang, want er is zo veel gebeurd de afgelopen paar dagen! Maar laat ik maar bij het begin beginnen:
Donderdag 17 januari begon al vroeg voor mij, ik werd om 5 uur wakker en kon toen niet meer slapen (zal nog wel aan m\'n jetlag gelegen hebben). Na ons heerlijke ontbijtje (toast met jam en een bakje cornflakes) besloten we om naar Darling Harbour te gaan, want daar ligt een reuze badeend in de haven.
Bij de duck aangekomen hebben we natuurlijk toeristisch foto\'s staan maken en daarna lekker met onze voetjes in het water geluncht. Want het was ontzettend heet!
Daarna zijn we naar de Harbour Bridge gelopen (wat niet om de hoek ligt helaas), en zo naar de overkant gegaan. Wat een uitzicht!! Echt niet normaal mooi, je kon de hele stad zien liggen. \'s Avonds hadden we german boy Jason uit ons hostel beloofd om mee uit te gaan, want sinds de dag dat we zijn aangekomen wilden de mensen hier al dat we meegingen, maar door onze jetlag waren we elke avond al heel vroeg moe. Dus zoals beloofd gingen we donderdag mee. Wat hier heel normaal is om te doen van tevoren is Goon kopen (een box met wijn) en dan een drinking game spelen. Resultaat: snel en goedkoper dronken worden want een biertje kost hier minimaal 5 dollar.
Na de drinking game zijn we op pad gegaan, en waar ik toen eigenlijk pas achter kwam is dat Kings Cross (de buurt waar wij verblijven) een soort Amsterdam is: om de 10 meter heb je een stripclub en staan er prostituees buiten, er zitten blijkbaar ook veel drugsdealers en zwervers maar er loopt ook veel politie rond, dus ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.
Ik zal niet te diep ingaan op de nacht want daar zit niemand op te wachten, dus zal ik het kort omschrijven: it was super freaking awesome!!!!
We hebben in de eerste bar echt de aardigste Australische jongens ontmoet, waar we de rest van de avond mee hebben gefeest.
Maar ik zal eerlijk toegeven, ik had iets te veel gedronken.. En Goon is echt slecht spul waar je ook nog een dikke kater van krijgt en dat gecombineerd met allerlei verschillende free drinks, is geen goed idee ;).
Dus vrijdag was ik vooral heel ziek, en als bonus was het ook nog eens de heetste dag in Sydney ever! Wel 45,7 graden! Het was niet om uit te houden, maar we moesten naar het WTC kantoor om te betalen voor surf camp, dus daar zijn we in de hitte naartoe gelopen, wat zo\'n 30 tot 45 minuten lopen is, en dat met een hangover en zoveel hitte is niet fijn! \'s Avonds hadden we weer afgesproken met 1D (zo noemen we deze 5 guys), maar uiteindelijk zijn alleen Harry, Tom, Puck en ik over gebleven, en hebben we de hele nacht door Sydney gelopen en gekletst, wat super gezellig was.
De volgende dag besloten we om naar Manly Beach te gaan, met de Ferry over het water. Maar wat raak je snel gewend hier down under. Het was 22 graden en ik had het super koud!
Onderweg naar Manly zagen we een 4 jongens dansen op straat, er stonden zo veel mensen omheen dus wij besloten om ook even te kijken. En natuurlijk, hoe kan het ook anders, van al die mensen die er stonden besloten ze mij naar voren te trekken om mee te doen!
Op Manly waren roeiwedstrijden bezig, en alle mannen die deelnamen liepen daar in een veel te kleine fel roze speedo rond! Het zag er niet uit! Haha
Toen we eindelijk terug waren in het hostel (we hebben minstens 2 uur gelopen want we waren verdwaald) gingen we ons klaarmaken voor de big night out van zaterdag. We zouden gaan party\'en met de 1D guys. Maar eerst hebben we gefeest in ons hostel, met alle leuke mensen hebben we gedronken, gelachen en karaoke gedaan. Het was echt geweldig! Daarna zijn we uitgegaan en dat was natuurlijk weer helemaal super!
Er is alleen 1 nadeel aan reizen: je ontmoet zo veel leuke mensen dat je eigenlijk niet weg wil naar een volgende plek. Morgen gaan we vertrekken uit Brado\'s en naar surf camp. Ik heb er super veel zin in en weet dat het geweldig gaat worden, maar het is zo jammer om de mensen die nu hier zijn te verlaten. Onze roomies zijn hartstikke leuk en de mensen die we hier ontmoeten zijn awesome. In het begin was het even wennen, maar nu zijn er zulke leuke mensen dat ik wel zou willen blijven!!

Tot snel weer!
Liefs,
Annegien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!