annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#4 Home Sweet Home

G\'day people!
Als eerste wil ik even iets rechtzetten: ik ben geen losgeslagen party animal, zoals sommigen na het lezen van m\'n laatste blog misschien denken... Nee nee, thuis kan ik ook feesten hoor, maar kom op, this is Sydney! Hier is altijd leven, waar je ook gaat, of het nou \'s middags of 5 uur in de ochtend is, het blijft even levendig! Geen wonder dat het uitgaansleven zo vet is hier, als jullie er waren zouden jullie met me mee feesten! ;).
Ten tweede sorry voor deze late update, maar ik was op surf camp en had daar geen wifi of bereik.. Maar wat was het geweldig!! We vertrokken maandag ochtend met zo\'n 60 mensen naar het zuiden. Ik weet niet hoe de plaats heet waar we waren, maar het was aan 7 Miles Beach. Elke ochtend was het ontbijt vanaf 7 uur en om 8 uur moesten de wetties aan. Dan gingen we surfen, iedereen had met zo\'n 8-10 mensen z\'n eigen team en coach. Wij hadden een all girls team en onze coach was Josh, onze team naam was: Josh \'s sexy bitches. Om half 12 hadden we lunch en dan weer surfen vanaf 1 uur. Rond 5 uur waren we terug en dinner was om half 7. Daarna was het kletsen, drinken en lachen. We hadden dus een strak schema en alle maaltijden werden voor ons gemaakt. Wat echt super handig was. Gewoon aanschuiven en eten, terwijl we nu elke dag zelf boodschappen doen en eten koken, wat best een gedoe is. Respect voor m\'n ouders, die dat altijd voor ons doen!
Na het eten kregen we een slideshow te zien van de foto\'s die waren gemaakt en het filmpje van de dag, wat altijd weer super leuk was.
Surfen is echt geweldig! In het begin was het heel erg wennen, vooral het zeewater was niet echt lekker. De golven blijven in je gezicht slaan en ik heb meer zout water gedronken dan ooit tevoren. Maar de eerste dag heb ik al opgestaan! :)
Natuurlijk komt dit niet allemaal zonder gevaren, de oceaan is altijd anders en daardoor kan het de ene keer heel goed gaan en de dag erna helemaal verkeerd! Dat was bij mij ook.. ik heb ook een aantal keer genosedived, wat echt verschrikkelijk is!! De golf komt en in plaats van dat je bord recht blijft, gaat de punt naar voren en maak je als het ware een salto met bord en al. Je zit met een touw vast aan je bord, dus vaak word je ook nog een heel stuk meegesleurd, wat echt niet fijn is. Het lijkt wel of het zoute water tot in je hersens komt!
Op woensdag ben ik gewond geraakt... Ik had een golf gepakt en sprong van m\'n bord af, maar wist niet dat het zo ondiep was, dus m\'n voet klapte dubbel en sindsdien loop ik kreupel. Ik heb nu nog steeds last van voet, maar het gaat al wel wat beter. Gelukkig deed het minder pijn in het water en heb ik wel alle surf lessen meegedaan, en natuurlijk ook de surf competition op vrijdag. En guess who won?! Natuurlijk de sexy bitches!! Het was geweldig om te zien hoe de jongens keken toen wij (allemaal meiden) wonnen!

Nu, terug van surf camp, voelt het alsof we weer thuis zijn. We zijn weer in hostel Brado\'s, waar we ook de eerste week hebben doorgebracht, en lopend door Kings Cross voelt alles om ons heen vertrouwd. Ik mis surf camp al wel, de mensen en de gezelligheid, en natuurlijk ook het surfen. Het is altijd moeilijk om mensen achter te laten waar je net een goede band mee hebt opgebouwd, maar gelukkig is daar Swedish House Mafia nog! Onze surf friends die vlak bij ons in een hostel verblijven. Gister hebben we samen Australia day gevierd. We gingen naar Darling Harbour en ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien! Er was een grote vuurwerk show, maar we konden niet dichtbij komen omdat het vol was, maar het was wel een hele belevenis! Daarna zijn we nog naar Side bar geweest, wat natuurlijk hartstikke gezellig was.

Ik zal snel weer iets laten horen!

Liefs,
Annegien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!