annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#6 Coffs Harbour

Ik heb opdracht gekregen van Juliette om snel weer een blog te plaatsen, want het is blijkbaar al te lang geleden, so here it is:

We hebben besloten om Sydney maar eens te verlaten. We zijn toe aan een nieuw avontuur, en omdat we geen werk hebben kunnen vinden (omdat echt iedereen hier werk zoekt) is het tijd om te gaan.
Maar voordat we gingen moesten we natuurlijk eerst de Blue Mountains gezien hebben, dus hadden we een dagtourtje gekocht en werden we dinsdag ochtend opgehaald met een busje. Van de ene kant was het heel fijn om een tour te hebben, je kreeg informatie en werd overal naartoe gebracht. Maar van de andere kant is het ook niet fijn omdat je je aan een strak schema moet houden en je altijd de groep moet volgen.
De Blue Mountains waren heel mooi, vooral toen we op de Flat Rock stonden, dat uitzicht was geweldig!
Voor de rest kan ik er niet echt veel over zeggen, omdat je het met je eigen ogen gezien moet hebben om te begrijpen waar ik het over heb ;).

De rest van de week was het super mooi weer, en wat doe je dan als je in Australië bent? Juist, je gaat naar het strand! En dat hebben we gedaan ook!
Woensdag zijn we naar Maroubra Beach geweest met onze nieuwe Franse roomie Agathi. Het is een mooi lang strand met goede golven! Alleen jammer dat er die dag wat veel planten in het water dreven, planten met stekels nog wel..
De volgende dag zijn we naar Coogee Beach geweest, dat is m\'n favoriet tot nu toe! Het is wel een druk strand, maar het water was geweldig! Precies goede golven, mooi schoon en een super strand! Wat je hier ook overal ziet is een zwembad naast het strand. Het is een zwembad met zeewater en soms spoelen de golven over de randen heen, heel cool.
Vrijdag gingen we weer naar het strand, (waarom ook niet?) dit keer met Dylan en Mitch uit Canada, Jack uit Engeland en Mahash (ofwel MaWeed) uit Sri Lanka. We zijn naar Bondi Beach geweest en ik heb die dag veel buikspier training gehad, want zij (samen met mister Jesus) zijn echt de grappigste jongens die er op aarde rondlopen!!
Zaterdag wilde we eigenlijk niet naar het strand gaan, maar omdat Felix aandrong, en we een gratis lift konden krijgen van Nev, zijn we toch maar met een heel stel gegaan, weer naar Maroubra. Dit keer was het weer alleen iets minder mooi, en de zee veel ruiger. Je werd helemaal meegesleurd en je kon je niet verzetten! Maar omdat we nu zo vaak naar het strand zijn gegaan, kunnen we eindelijk surfen zonder bord! Klinkt heel raar, maar is heel vet!
Zondag was Puck jarig en hadden we besloten om naar het wild en sea life van Sydney te gaan. Nu hebben we eindelijk voor het eerst een echte kangoeroe gezien! :)
\'s Avonds hadden we natuurlijk groot feest! Want Puck was jarig, en om 12 uur zou ik jarig zijn. Ik moet zeggen dat het echt de beste verjaardag was die ik me had kunnen voorstellen!! We waren omringd met allemaal leuke, lieve mensen. Er was taart, er was Goon, er werd gezongen in minstens 5 verschillende talen, wat wil een mens nog meer?! :)
En om 12 uur kreeg ik een super lief telefoontje van Mayke!! :D daar was ik echt super blij mee en het was echt zo leuk om d\'r weer te spreken na zo\'n lange tijd! Ik wil ook iedereen bedanken die me heeft gefeliciteerd! Jullie zijn super! :)
Ik kan uren praten over alle dingen die er zijn gebeurd die avond, maar dat ga ik niet doen, laat ik het hier bij houden: het was geweldig!!
Maandag was ik jarig en gingen we naar de Westfield Tower, eerst zagen we een korte 4D film een daarna gingen we naar boven en had je uitzicht over de hele stad!!
Super mooi, maar wat ons is opgevallen de laatste tijd is dat Sydney vol zit met Aziaten! Overal waar je kijkt kan je ze vinden, in grote groepen. Soms zou je bijna denken dat we in China zijn! Je moet zelfs moeite doen om een Ozzie te spotten, daarvoor ga je naar het strand, want daar lopen niet veel Aziaten en degenen die er lopen zij van top tot teen bedekt met kleren en dragen altijd paraplu\'s, terwijl de rest van de mensen er juist met zo min mogelijk kleren bijloopt.

Dinsdag was onze uitcheckdag. De greyhoundbus vertrok pas om 19.00 dus gelukkig konden we nog de hele dag in Brado\'s blijven.
Afscheid nemen is nooit leuk, maar al helemaal niet als je zulke leuke mensen om je heen hebt!

De busreis was verschrikkelijk!! Sowieso slapen in een bus is niet fijn omdat je hoofd de hele tijd valt en niet stil kan liggen, maar als de chauffeur de airco ook nog eens super hard aan heeft staan en letterlijk iedereen ligt te bibberen, word je daar wel een beetje chagrijnig van.
Na een reis van 9.5 uur half bevriezend, half wakker was het 04.30 uur, woensdag nacht/ochtend. Daar stonden we dan: Coffs Harbour. We waren gedropt bij een busstop, we hadden geen idee hoe we ergens moesten komen, we hadden het super koud en waren heel erg moe. Leuk zo\'n avontuur.. Gelukkig waren er nog 2 mensen uitgestapt met ons. Zij werden door een mevrouw opgehaald en wij hadden het geluk dat ze ons af wilde zetten bij het hostel dat we geboekt hadden. Onderweg kregen we nog een tour door Coffs, maar het was heel donker dus veel heb ik niet gezien, maar het was wel heel lief. Eenmaal bij Hoey Moey \'s was er geen hond te bekennen... In Brado\'s was er altijd een nightmanager, maar die hadden ze hier blijkbaar niet.. We konden nergens heen en stonden daar met onze backpacks, dus hebben we voor de deur van de receptie, buiten op een stenen trap geslapen... Niet echt ideaal maar we waren zo ontzettend moe! Op dat soort momenten krijg je flashbacks van alle goede dingen uit Sydney en vraag je jezelf af waarom we onze Brado\'s family ooit hebben achtergelaten!
Maar om het ook nog even van de positieve kant te bekijken, 1 nacht buiten slapen betekent wel dat we 1 nacht free accommodation hebben gehad, en een hele ervaring rijker zijn: nu weet ik zeker dat ik nooit dakloos wil worden!

Om 9.00 uur ging de receptie eindelijk open en moesten we nog tot 10.30 wachten voordat we onze kamer in konden, dus zijn we nog een keer op de keukentafel inslaap gevallen.. wat moeten ze hier wel van ons denken? Het maakt me ook allemaal niet meer uit... Nadat we eindelijk ons bed hadden opgemaakt, hebben we van 11.00 - 19.00 geslapen! Onze eerste dag hier in Coffs Harbour was dus niet echt een succes. Gelukkig hebben we net een paar roomies ontmoet en zij zijn heel aardig.
We missen Brado\'s wel heel heel erg! We missen het vertrouwde \'thuis\' in Sydney, de omgeving, de toast met jam in de morgen, de 1 fijne en 1 vervelende douche waar Puck en ik elke dag mini concertjes gaven (Jesus heeft het opgenomen zonder dat we het wisten..!), we missen de praatjes met de altijd vrolijke managers Forrest en Nev, we missen de McDonald\'s om de hoek waar je ijs voor $0,30 kan halen, de radio die altijd aanstaat met liedjes die we elke dag 10 keer hoorde, de yoga lessen met Eric die we midden in de gang deden, de altijd te hete tv room waar alle drinking games plaatsvonden en waar we dan op de banken dansten, we missen zelfs de trappen die we elke dag op moesten lopen omdat we helemaal boven sliepen, maar vooral missen we natuurlijk de mensen. De mensen waar we zo goed mee overweg konden, Jesus, Jack, MaWeed, Mitch, Dylan, Forrest en Nev, en natuurlijk ook alle anderen, maar dat wordt te veel om op te noemen.
Gelukkig hebben Puck en ik elkaar nog, ik merk wel echt dat het super is om samen te reizen, je hebt altijd iemand waar je dingen mee kan delen. We zijn perfecte travel maatjes, het is zelfs zo erg dat we heel vaak precies hetzelfde zeggen op hetzelfde moment!
Ik weet zeker dat we het hier ook leuk zullen hebben, we moeten alleen nog even ons plekje vinden en eerst even een nacht in een bed slapen in plaats van de grond.

Dus welterusten mensen!
Love, Annie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!