annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#7 Schnubbels

Eindelijk hebben we Coffs Harbour verlaten! We zijn nu in Byron Bay, wat een verbetering!! Ik heb echt geprobeerd om Coffs leuk te vinden, en het was niet super erg ofzo, maar mensen, ga niet naar Hoey Moey\'s toe! Het is daar echt niet leuk, super onpersoonlijk en je zit de hele tijd vast in je kamer want het regent altijd en er is geen gezamenlijke kamer. In die week dat we er waren hebben we 2 dagen zon gehad! Maar ondanks alle tegenvallers daar hebben we het toch nog leuk gehad door de mensen die we hebben ontmoet. We hadden het geluk dat we super leuke roomies hadden, 2 Duitse meisjes, onze Schnubbels Lotti en Feli en 1 Ierse vent Paul, hij was bijna altijd dronken of stoned en je kon hem nooit verstaan, maar hij was wel heel aardig ;). Naast onze kamer sliepen 2 jongens uit Wales, Chad en Rhys, die op het eerste gezicht heel macho leken maar toen we ze leerde kennen echt de liefste karakters hadden! Nog meer schnubbels dus! (schnubbel is sweetie) :)
Met hun hebben we de hele tijd gechilld, dat was letterlijk wat we deden: tv kijken en eten. Het regende zo hard dat je niks kon doen! Daardoor kennen we nu ongeveer elke Australische tv reclame uit ons hoofd. Ik dacht dat Nederland erg was, maar hier komt serieus om de 5 minuten reclame! Onze favoriete reclame is die van Coles, een grote supermarkt hier: there\'s no freshness like Coles freshness! Elke keer als die kwam, kwamen onze dance moves tevoorschijn: zeer cool.

Op vrijdag hadden we onze eerste zon-dag! Een hele dag zonder regen!!!!! Wat waren we blij! En als die wolken vol regen weg zijn is het meteen super warm! 1 pluspunt van Hoey Moey\'s was dat ze echt aan het strand lagen, dus wij hebben die dag lekker doorgebracht met zon, zee, zand en zonnebrand. Ondanks mijn factor 50 voor de gevoelige kinderhuid waren we allebei goed verbrand.. Hoe is het mogelijk zou je denken? Ik vraag het me ook nog steeds af! Mijn zonnebrand is bijna op, maar hier in Oz hebben ze niet hoger dan factor 30, zeer vreemd...
De dag erna regende het natuurlijk weer maar gelukkig niet zo hard, toen konden we op onze kangoeroe tocht. In de oranje Hoey Moey bus gingen we met maar 7 meiden en de chauffeur op stap (wij waren blijkbaar de enige uit het motel/hostel die kangoeroe\'s wilde zien). Na een vrij lange reis in een warm hobbelend busje, kwamen we boven op een berg bij de kangoeroes. En toen was ik echt verrast! Er waren kei veel kangoeroes en ze renden (ik bedoel sprongen) niet eens voor ons weg! Ze leken wel tam maar ze leefden daar wel in het wild, awesome! Ze zien er echt lief uit en al helemaal als ze een baby (volgens mij heten die Joey\'s) in hun buidel hebben, so cute! Ik vind dat ze die beestjes in Nederland ook maar moeten aanschaffen, ik wil er wel een als huisdier :).
De volgende dag hadden we geluk en hadden we weer een zonnetje en omdat onze verbrandheid was veranderd in bruinheid, was het weer tijd om naar het strand te gaan, samen met onze Duitse Schnubbels.
\'s Avonds moesten we helaas afscheid nemen van Rhys en Chad, dus na een potje gehuil en nummers uitwisseling waren we toe aan een goede nachtrust, want de volgende dag gingen we kanoën!
We hadden een gratis voucher gekregen bij de reis die we hadden geboekt, dus wij gingen de volgende dag vol goede moed op naar Aussitel Backpackers waar we onze kano\'s kregen. Daar aangekomen konden we onze ogen niet geloven! Het kon dus wel: een leuk hostel in Coffs! Aussitel zag er super gezellig uit, met een grote gezamenlijke keuken, tv room, zwembad en gratis wifi. Wij moesten elke keer 20 minuten naar een shoppingmall lopen voor wifi.. niet ideaal als het zo veel regent. In Aussitel was iedereen gezellig aan het chillen, de enige plek in Hoey Moey\'s waar wij konden chillen was in onze kamer of buiten voor onze kamer, half nat wordend in de regen.. Thanks Hoey\'s..
De kano trip was heel leuk, er was niemand op de rivier, alleen raar-in-het-water-duikende vogel/eenden en aan de kant zaten super enge, hele grote leguanen! En veel!
Als echte pro\'s zijn we over het water gegleden (ik moet toegeven dat het niet echt een wilde rivier was) en toen we de kano eindelijk op de kant hadden en terug brachten naar Aussitel, rende er een jongen langs. We zagen hem voor een seconde en bij Puck en mij gingen er allebei belletjes rinkelen.. Toen schoot mij \'Alex\' te binnen, dus riepen we kei hard ALEEEEEX. Hij kwam terug gerend en wat bleek?! Het was Alex van surf camp!! Hoe toevallig! Hij verbleef in Aussitel en zei dat het daar super leuk was, hij was daar samen met the Stick (Emily), ook van surf camp. Het was echt super leuk om hun weer te zien en even bij te kletsen. :)
Onze laatste dag in Coffs hebben we besteed aan het boeken van de Greyhound en het zoeken naar een hostel. En omdat we toch in een shoppingmall waren konden we net zo goed even de winkels inkijken. Wat heb ik dat gemist! Ik zou zo graag willen shoppen tot ik er bij neer val! Ze hebben hier heel veel leuke winkeltjes met leuke kleren, maar ik leef nu als backpacker, dus ten eerste heb ik daar het geld niet voor (want we zijn in Australië en hier is alles duur) en ten tweede past er echt niks meer in m\'n tas! Elke keer als ik \'m uitpak en opnieuw inpak lijkt er meer bij te komen, en lijkt die zwaarder te worden, dus shoppen.. Helaas niet.
\'s Avonds konden we een 6 dollar meal en gratis drankje krijgen bij het restaurantje van Hoey\'s, dus gingen we daar eten als afscheidsetentje met Lotti, Feli en Paul. Maar het werkt hier wat anders dan in NL, je moet je eten bestellen aan een soort balie, dan krijg je een apparaatje mee dat geluid maakt en knippert als je eten klaar is, en dan kan je het ophalen. Je wordt dus niet bediend. Het was super gezellig, maar we zaten lang te wachten op het eten. Dus het enige wat dan helpt is: bidden. Wij allemaal handen vast, ogen dicht en hardop bidden. Het zal er vast raar hebben uitgezien, but who cares?! Onze gebeden werden gehoord want na nog geen 10 seconde begon het ding te piepen! Say what?! :O
Helaas zat er geen toetje bij de maaltijd, en de enige plaats die we wisten waar je toetjes kon halen was: de McDonald\'s bij de plaza, 20 minuten lopen. Maar ach, waarom ook niet?! Dus wij gingen er heen, zonder Paul want hij zocht het niet. Onderweg kwamen we een winkelwagentje tegen en daarna zagen we een bord dat de drive thru 24 uur per dag geopend was. 1+1=2 dus natuurlijk gingen wij er met de winkelwagen doorheen! Met z\'n 3e erin en 1 iemand moest wel duwen (helaas zat er geen motor op ofzo.. dat zou een uitvinding zijn!) het was alleen best druk bij de drive thru, dus wij gingen netjes in de rij staan met onze \'car\'. De mensen voor en achter ons vonden het gelukkig wel heel leuk, de mensen van de McDonald\'s helaas iets minder.. Maar ik kan zeggen dat we veel hebben gelachen die avond! :)
Jammer dat we nu weer afscheid hebben moeten nemen van leuke mensen, maar gelukkig hebben we hier ook al weer leuke mensen ontmoet. Een aardige Australische roomie en een hele rare Frans/Poolse vent, heel raar..

Vanavond gaan we voor het eerst Byron onveilig maken, dus ik ga me maar eens klaarmaken.

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs, Annie

Ps, ik vind het super leuk om al jullie reacties te lezen! :D

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!