annegiendenbiggelaar.reismee.nl

#16 Het zit ook nooit eens mee, DEEL 2!

En net als je denkt dat je alles onder controle hebt, loopt het toch allemaal weer even anders!
De laatste paar dagen wilden Jazza en ik doorbrengen aan de Sunshine Coast. Nadat we de was hadden gedaan en de auto hadden ingeladen was het zover: wij vertrokken! Na een aantal uurtjes rijden door de hitte waren we aangekomen, prachtig strand, leuk klein dorpje we gingen even op onderzoek uit en eenmaal terug bij de auto zag ik dat m'n tas niet meer in de auto zat. We hebben de auto honderd keer doorzocht en ik dacht dat ik eroverheen keek, maar m'n tas was echt weg... Niet m'n grote backpack, maar m'n handbagage. Ingebroken in de auto, omdat een klein raampje niet op slot zat. Nu ben ik al een jaar in Australië en we hebben vaak de auto met de ramen helemaal open laten staan en nooit is er iets gejat en net in de laatste week dat ik hier ben, terwijl we de auto op slot hadden, wordt mijn tas gejat. M'n paspoort, geld, portemonnee met al m'n bankpasjes, medische pasjes, etc. zaten erin, m'n telefoon oplader en ID kaart. Alles weg...
We hebben overal gezocht, prullenbakken omgekeerd en door de struiken gezocht, maar nergens een spoor van m'n tas te bekennen...
We zijn naar het politie bureau gegaan en daar m'n tas als gestolen opgegeven. Van de 3 dollar die we nog los hadden konden we nog iets bij Macca's halen en dat was het. Jazza heeft geen pinpas, dus al ons geld was weg want dat zat allemaal in mijn tas. Het begon ook nog eens te stormen, en wij moesten gaan kamperen, in de achterbak van de auto. Omdat we koud, nat en moe waren zijn we bij een camping naar binnen geslopen en hebben we daar een hete douche genomen, oh wat voelde dat goed!
De volgende twee dagen was het een hoop gestress en geregel! Ik kan gelukkig nog wel geld opnemen als ik naar de bank ga, dus snel nieuwe oplader gekocht en gebeld naar de ambassade. Die in Brisbane (het dichtst bij mij) was dicht, die in Perth namen niet op en die in Sydney zeiden dat ik persoonlijk naar Sydney moest komen en dat ze me pas 21 januari konden helpen...
M'n vlucht naar huis was op 11 januari en m'n visa loopt af op de 14e. Ik kon het land dus niet uit, maar kon ook niet blijven. Na nog meer gebel, gestress en gezeur en met help van de liefste ouders op de wereld is het eindelijk gelukt! Aanstaande maandag kan ik in Brisbane een nieuw paspoort ophalen en dinsdag de 14e, op de laatste dag van m'n visum vlieg ik naar huis. Het is een 35.5 uur durende reis. 26.5 uur in het vliegtuig en de rest wachttijd, maar ik kom naar huis!!
Toen dit allemaal gebeurde leek het alsof iets of iemand niet wilde dat ik Australië zou verlaten. 3 dagen voor m'n vlucht wordt m'n paspoort gestolen, ik kan het land niet uit. Ik wil graag naar huis om iedereen weer te zien maar van de andere kant wil ik ook heel graag hier blijven.. Dan kan dit toch geen toeval zijn?

Ik ga m'n laatste dagen nog genieten van het weer hier en hopelijk kom ik een beetje bruin terug zodat ik jullie jaloers kan maken! Haha

Tot snel Nederland!
Liefs, Annegien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!