annegiendenbiggelaar.reismee.nl

Australia 2.0

Hello people!

Een nieuw avontuur dus een nieuw blog! Ik lig op dit moment lekker in m'n bunkbed (bottom bunk yeaaah) in een hostel in St Kilda, Melbourne. M'n eerste week zit erop en er is al zo veel gebeurd. Maar ik zal bij het begin beginnen. Vrijdag 29 augustus begon mijn tweede avontuur. Mijn lieve familie had me naar Schiphol gebracht en na een (emotioneel) afscheid ben ik alleen op pad gegaan. Op zo'n moment vraag je jezelf toch af, of het wel een goede beslissing is. Misschien gaat het dit keer wel tegenvallen omdat ik er nu zo veel van verwacht. Ondanks alle zenuwen en spanning (want het is toch niet niks, even naar de andere kant van de wereld vliegen), ben ik toch gegaan.


De vlucht was weer super lang en slapeloos. Ik had een 2 uur durende stop op het oh zo grote vliegveld van Singapore. Er is daar een gratis bioscoop en zo veel winkels dat je niet eens weet waar je moe beginnen met shoppen! Maar geen tijd voor plezier want ik moest van terminal veranderen en daarna zo'n 30 minuten lopen naar m'n gate! En niet op van die platte roltrap snel lopers, maar echt lopen! De tweede vlucht heb ik ook weer veel films gekeken. Ik zat naast een Australier origineel uit Istanbul. Hij bood me meteen een lift aan naar het hostel waar ik heen zou gaan... Nein danke meneer die ik net 2 minuten ken, gelukkig werd ik opgehaald door Alyssa!


Mijn eerste dag terug down under ben ik vroeg op pad gegaan, al snel kwam er een meneer naast me lopen: 'Why you so hairy?' vroeg hij. En bedankt dacht ik! 'Hairy, hairy, like fast walking.' Oooh in a hurry... Nee dat was ik niet, ik was even vergeten dat (het lijkt alsof) iedereen hier geinteresseerd is in je! Natuurlijk ging ik meteen opzoek naar de bieb, om wat dingen te regelen. Nog nooit in m'n leven heb ik zoveel tijd doorgebracht in de bieb als hier in Australië. Maar ja, gratis computer gebruik en gratis wifi: wat wil je nog meer!

Ook ben ik naar de winkel gegaan waar ik eerst werkte, het was zo leuk om iedereen weer te zien! Daarna ben ik gaan lunchen met Valeria en hadden we goed tijd om eens bij te kletsen! Het is zo raar om al die bekende weer te zien, lijkt net of ik niet weg ben geweest!
Ik heb 3 nachten in een hostel doorgebracht en daarna ben ik verhuisd naar een appartement van een vriend van mij. Hij ging weg voor een aantal nachten, dus ik kon daar wel crashen en gebruik maken van het zwembad/sauna/jacuzzi en gym die bij het appartement hoorde: daar zeg ik geen nee tegen! Daar ben ik opzoek gegaan naar appartementjes voor mezelf, maar aangezien ik nu weer in een hostel slaap kan je wel raden dat ik nog niks gevonden heb helaas..
Vrijdag avond had ik met Steve (a.k.a Stavros) afgesproken, die ik al meer dan een jaar niet gezien heb. Het was heel fijn om weer met hem te praten na alles wat er gebeurd is. We hadden samen met nog wat vrienden van hem gefeest tot in de vroege uurtjes en toen moest ik snel (met lichte kater) m'n spullen inpakken want ik zou samen met Ganesh en Raj naar Wilsons Prom gaan, zo'n 2 uur rijden van Melbourne af.
Die 2 uur bleken er 4 te zijn... Wilsons Prom is een nationaal park met mooie stranden en veel wild life. Onderweg kwamen we kangoeroes, wombats, rare gekleurde vogels en nog meer bijzondere beesten tegen. Ik heb ook voor het eerst sinds ik m'n rijbewijs heb gereden hier in Australië!! En wel aan de linkerkant :) gelukkig was het een automaat dus dat was niet zo moeilijk. Eindelijk aangekomen zijn we een stuk gelopen om de zonsondergang te bekijken vanaf een heuvel, met heel mooi uitzicht over de oceaan! Daarna hadden we de BBQ aangemaakt en gegeten en toen was het tijd om te slapen. Maar mijn god, wat een hel! We sliepen in een campervan waarvan het dak omhoog kan. De jongens sliepen beneden en ik in het verhoogde stuk. Maar ik heb geen oog dichtgedaan daar. Ik denk dat ik het nog nooit zo koud heb gehad in m'n leven als toen! Ik heb de minuten van de nacht afgeteld en was zo blij toen 's ochtends de zon opkwam. We gingen hiken, niet precies wetend waarheen. Heuvel op heuvel af, langs de meest prachtige witte stranden en blauwe waters. De lucht was ook strak blauw! Dat was ook te zien aan mij toen ik terug kwam. Ondanks de zonnebrand verbrand je hier toch nog, of in ieder geval ik... Na de ontzettend lange maar super mooie hike zijn we nog naar Squeaky Beach gegaan, waar het zand zeer squeaky is! En daarna was het weer tijd om richting Melbs te rijden.


Soms heb je van die momenten dat alles duidelijk wordt. Waarom je weg bent gegaan van je vertrouwde omgeving, alles achterlaten en gewoon vertrekken. Toen ik aan het hiken was had ik zo'n momentje. De natuur is zo mooi en oneindig dat het de minder leuke dingen doet verbleken. Maar niet alleen de natuur, ook in de stad vind ik het geweldig. Ik kan me niet voorstellen dat je ooit uitgekeken raakt op Melbourne. Er blijven altijd straatjes, cafeetjes, restaurantjes en winkeltjes die je nog nooit eerder gezien hebt. De mensen op straat zijn ieder uniek. Je hebt er rare bij lopen maar toch kijkt niemand je raar aan. Er is altijd wat te doen, niks of niemand staat stil. Maar vooral 's avonds, dan lijkt de stad net een grote show. Alles is donker maar opeens gaan er overal lichtjes branden. Duizenden gekleurde lichtjes overal om je heen, het heeft zo veel sfeer. Dat is ook de reden dat ik terug ben gegaan naar Australië. Ik ben nog lang niet uitgekeken!


Nou dat was het wel weer voor vandaag, ik ga slapen!
Goodnight y'all!
Liefs Annegien

Reacties

Reacties

Isabelle a.k.a. je liefste zus

hee annegienchjen! wat een leuk verhaal weer! ik ben wel een beetje jaloers als ik het zo hoor! wat een mooie stad. ik hoop dat ik je de komende tijd ooit kan komen opzoeken!
xxxxx we gaan snel skypen

Hanneke

Heeeeel veel plezier lieve Annegien!! Hopelijk win ik binnenkort de loterij en kunnen we je komen opzoeken! tot die tijd moeten we het doen met jouw verhalen, leuk!! Groetjes van ons vijfjes

Hedwig

Ha gienemien, weer zo'n heerlijk verhaal van jou. Ik kan er geen genoeg van krijgen, maar ja ik ben niet helemaal objectief. Je beleefd weer van alles, je beschrijft het ook zo kleurrijk, geweldig om te lezen. Hopelijk vind je snel een fijn appartement zodat je een eigen plek hebt in die grote stad. Het ga je goed, niet te hard werken, geniet. Veel liefs xxx mom xxx

k'rel

wat goed he, dat het je moeite kost en dat je het dan toch doet..over leaving the comfort zone gesproken. en dan is het toch ook weer heel normaal, jij daar en wij hier. verbonden door allerlei onzichtbare draadjes en nulletjes en eentjes als je weer op skype bent; toch dichtbij. doe je best.
XX k

Plofje

Omg heb je wombats gezien?!! Die zijn zoooooooo schattig!!!!!!!!!! Veel plezier verder poepie hopelijk vind je snel n apartement ! Ps met onze eigen wombat (ruby ) gaat het goed, ze is nog wel n beetje ziekjes mar ze wil al wel verder wandelen enzo. Xxxxxxxxxxxxxxxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo moet gaan, morgen school -______-' loveyoouuuuuuuuuuuuuuu xxxj

cc

lieve Annegien, dank je voor je mooie verhaal, zet je mij weer op je mailinglist wanneer er een nieuw stuk is? Deze keer kreeg ik het niet automatisch. zuiver toeval dat ik even ging snuffelen.
Ja, geweldig, genieten!
I. is eergisteren ook weer vertrokken naar Griekenland voor een hele maand. Ik kan je niet volgen op Facebook. Daar maak ik geen gebruik van, ik moet het doen met je geweldige verhalen op deze blog. Heel leuk om alles te lezen. Ja heel stoer allemaal. Be carefull. hier in Nijmegen regent het vandaag, maar morgen wordt het toch 24 graden. Dat wordt genieten in de cottage on the countryside Carpe diem.
xxxx cc

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!