annegiendenbiggelaar.reismee.nl

St. Kilda

Korte update vanaf mijn kant van de wereld! Omdat ik nu niet aan het reizen ben vind ik het onzin om elke week een blog te schrijven, maar ik wilde toch even laten weten dat alles goed gaat. Ik heb een appartement gevonden in St Kilda. 500 meter van het strand en aan Fitzroy street, waar allemaal barretjes en cafés zijn: top locatie dus! Het appartement heeft een dakterras met uitzicht op de stad, ook hebben we een afwasmachine (!) en het hoogte punt is de klerenkast! Eindelijk kunnen m'n kleren netjes opgehangen worden in plaats van dat ze in rolletjes in m'n tas zitten. Ik woon samen met 5 meiden van over de hele wereld, (Canada, USA, Ierland, Duitsland en Nederland). Het voelt net alsof ik nu voor het eerst op kamers woon! Ook al woonde ik vorig jaar natuurlijk niet thuis, dit is toch weer een hele nieuwe ervaring. En mama en papa, ik heb zoveel respect voor jullie, dat jullie elke avond weer een nieuwe, lekkere en gezonde maaltijd op tafel weten te zetten, en altijd rekening hebben gehouden met mijn vegetarische moeilijkheden! Dank jullie wel!! Want wat is het moeilijk om gezond proberen te leven, omdat pizza's en noodles zo veel goedkoper zijn! Elke dag begin ik ongeveer rond 10 uur 's ochtends al met bedenken wat ik 's avonds weer eens moet koken. Ik ben meestal pas 8 uur thuis en om dan nog boodschappen te doen, en te koken, ben ik nooit klaar voor 10 uur. Dus als iemand tips heeft voor goedkoop, gezond en gemakkelijk eten, dan zijn die heel erg welkom! ;) Voor de rest gaat alles goed. Ik ben van plan om in januari weer te gaan reizen, ik denk richting Darwin om wat wilde krokodillen te spotten! Dan zal ik wel meer schrijven over alles wat ik meemaak, maar voor nu, take care Holland! Liefs Annegien

Reacties

Reacties

k'rel

picknick strand menu:
roerbak chinese groente, eventueel tofu. stukjes tomaat, linzen. bestrijk verwarmde wraps met pittige dorito dipsaus, vullen, oprollen in de alu folie; onderkant dichtvouwen, bovenkant puntje aandraaien. voor de vlezers: heet dun worstje bakken en erin verstoppen.
dit aten we vaak op vakantie...gemakkelijk en: ginne afwas.

cc nijmegen

neem een blikje kidney beans, een zure appel, een paprika, augurken, een citroen en wat peterselie of koriander.
Laat de bonen uitlekken en ussel de gesneden dingen wat door elkaar. doe er nog lekkere olijfolie op. en klaar is `Kees. Lekker vega,
en dit kun je ook gebakken eten met evt. een tomaat en een ui. De bonen kun je elke dag wisselen.
Neem de ene dag linzen, dan bruine bonen, dan kikkererwten, dan witte bonen.

Smeer tahin op je brood en beleg dan met de groentes. Kaas is niet nodig.

Maak van kikkererwten uit een blikje met tahin en wat water een heerlijke hoemmoes!! Verrukkelijk met gewoon ijsbergsla, goedkoop.

cc

lieve annegien, het is hier zondagochtend. koude dag, bewolkt en i. ver weg van mij.
Blijf vooral wel schrijven ook al heb je geen zin. Later ben je alles vergeten wat je meemaakt. Vertel ons de verhalen, ook de tegenvallers, de moeilijkheden, de stomme dingen. De baan die je hebt, wat doe je de hele dagen. zelfs dat is leuk want je schrijft het allemaal zo lekker vlot op. Daardoor zijn wij ook een beetje op reis met jou. schrijf ets over je aparte medebewoners de hilarische momenten en de culturele verschillen die zorgen voor misverstanden. Waar ben je naar op zoek, wat is de diepere laag achter al je lust om huis en haard te verlaten. Wat ontdek je zoal? Laat eens zien hoe je flat is en de omstandigheden van je dagelijkse gedoe. Dat is je leven. sweetheart tot schrijfs. Maak het goed lieverd.
cc

Hedwig

Lieve Annegien,

Elke dag weer iets verzinnen om te eten valt ook niet altijd mee, daar heeft iedereen wel last van denk ik. Gelukkig is er nu internet en kun je eindeloos googlen naar snelle, goedkope, gezonde, vegetarische recepten. Je kunt ook gewoon naar de winkel gaan en je laten inspireren door de aanbiedingen. Als je weer thuis bent maak ik weer met liefde en plezier al jou lievelings gerechten!!!
Het ga je goed liefie !!!

xxxxxxxxxxxxx loeve you xxxxxx miss you xxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!