annegiendenbiggelaar.reismee.nl

Aussie Xmas & New Years

Hello people!

Bij jullie is gisteren de eerste sneeuw gevallen en ik zit nu op m'n dakterras in de 30+ zon.

Daarom: tijd voor een update. Vandaag heb ik een kleine roadtrip gedaan naar Torquay, met mijn 2 roomies en 2 andere vrienden. We hadden een surfles geboekt en vandaag uitgekozen om te gaan, perfect weer maar helaas dus ook druk op het strand en druk in het water. Toch blijft surfen echt super vet om te doen, en is het natuurlijk iets wat je moet doen als je in Straya bent!

Daarna zijn we wat gaan eten, en rondgelopen over het strand. Nu kan ik echt niet meer wachten om te gaan reizen!

30 januari moeten we uit ons appartement hier in St Kilda, dus dan vertrek ik. Eerst wil ik naar Adelaide rijden via de Great Ocean Road en Kangaroo Island bezoeken. En dan misschien vliegen naar Darwin, Perth, Alice Springs... Ik heb nog niet echt een plan, maar nog een maand om dat uit te zoeken. Verder ben ik ook uitgenodigd om naar Thailand te komen met Christie en haar vriendinnen dus dat is ook nog altijd een optie!

Hoe veel zin ik ook heb om weer te gaan reizen, het wordt steeds moeilijker om te gaan omdat ik steeds closer word met de meiden hier.

Liz heeft gisteren al afscheid genomen want die vloog terug naar huis, nu is er een nieuw meisje (die ik nog moet ontmoeten, ze is nu werken) die voor de laatste maand bij ons komt wonen.

Het is heel raar om te bedenken dat we straks allemaal een andere kant opgaan (letterlijk) en elkaar misschien nooit meer zien. Maar we hebben met z'n alle afgesproken om elkaar op te zoeken wanneer iemand gaat trouwen, dus wie weet hoe snel dat is..! ;)

Verder was het natuurlijk kerst een aantal dagen geleden. Mijn tweede kerst in Australië, zonder familie. Op dit soort dagen mis je iedereen wel heel erg en wil je het liefst thuis zijn. Wij hadden ons kerstfeest twee dagen van tevoren gevierd ivm werk. Dus op maandag avond waren we allemaal samen, werd er gekookt en gedronken, deden we onze Secret Santa en was het vooral heel gezellig. Het voelde echt even als kerst, zo met z'n alle samen zijn. Het enige verschil was de hitte, want het was niet uit te houden die avond!

Op eerste en tweede kerstdag was ik vrij dus zijn we naar het strand geweest. Aussie kerst is strand, zon, drank en BBQen: niet verkeerd dus!

Met oud&nieuw gaan we waarschijnlijk met een aantal mensen koken en gezellig samen eten, dan misschien spelletjes doen, wat drinken, vuurwerk op het strand kijken en dan feesten.

Nou mensen, we'll keep in touch. See ya next year!

Liefs Annegien

Reacties

Reacties

cc

ha die annegien, en deze dame zit aan tafel in Sugar Groove north Carolina with Santa and Sango!!

Ja ja ik ben de The Atlantic over gestoken……
En nu op zoek naar stinkdieren, chipmonks, eekhoorns, raccoons and opossums. Die zitten hier ook veel.
De eerste zwarte beer is ook waargenomen door Christ, bij de beek, begin oktober. Dat wil ik ook wel.
Heel fijn om weer wat van je te lezen, hoewel ik de uitgebreide stories heel erg mis.
Misschien lijkt het wel overbodig omdat je skypt met thuis, maar alle anderen weten maar weinig.
Ik heb mijn laptop ook meegenomen, het lijkt me leuk om met oud en nieuw met zijn allen samen te skypen. Dus hopelijk gaat dat lukken, hoewel de tijden natuurlijk totaal niet matchen… We zien wel.

Annegien

Hey Cecilia!
Ja lijkt me leuk om te skypen! Ik weet niet of het vanavond lukt met het tijdsverschil maar misschien in de dagen erna?
Heel veel groeten ook aan Chris! En spreek je snel dan! :)

k'rel

ha gien
de sneeuw smelt hier al weer. nog even en dan is alles weer gewoon. juliette heeft me gisteren uitgelegd hoe dat zit met de maan die jij 's nachts ziet en wij overdag.maar er ontbrak toch nog wat cruciale informatie. dus; wil jij vanavond een foto van de maan maken en die uploaden? nog even en dan is het voor jou nieuwjaar; ik ben heel benieuwd naar je komende avonturen komende maanden. fijn dat we elkaar zo vaak kunnen spreken via skype. Leve Skype. Die lui verdienen een lintje. Xk

Hedwig

Ha lieve schat,

Altijd leuk om weer een verhaal te lezen van jou. Natuurlijk spreken we jou nu lekker vaak en hebben we alle tijd om alles te bespreken maar dat zal wel veranderen als je weer gaat reizen. Dan is het maar weer afwachten of er ergens een wifi spot is. Over een paar weken je roomies achterlaten lijkt me niet makkelijk. Je hebt al vaker met dit bijltje gehakt dus het gaat jou deze keer ook weer lukken. Jij hebt straks over de hele wereld vrienden zitten waar je op bezoek kunt gaan, das toch ook bijzonder!!
Nou liefie tot horens,

xxxx LY xxxx MY xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!