annegiendenbiggelaar.reismee.nl

On the road again

Op dit moment zit ik in Darwin, Northern Territory. Het is hier super heet en heel erg vochtig. Het is wet season en er is nu een flinke regenbui bezig: tijd om even wat te schrijven dus!

Anderhalve week geleden heb ik Melbourne verlaten, na afscheid te hebben genomen van m'n werk buddies en m'n huisgenootjes aka Jackson 6, vertrok ik naar de Great Ocean Road.

Ik had een meisje op internet gevonden die samen wilde reizen naar Adelaide en dus hadden we samen een auto gehuurd (want ik heb dit keer wél m'n rijbewijs!) en zouden we een aantal nachten gaan kamperen.

De Great Ocean Road (GOR) was super mooi. We zijn gestopt bij de beroemde 12 Apostles, Gibson Steps, Thunder cave en Loch Arch (zie foto's op Facebook).

Helaas was het weer na de eerste dag niet zo goed, we kampeerde op een parkeerplaats samen met Christie en 2 vrienden van haar, en waaide 's nachts bijna weg.

De volgende dag moest ik afscheid nemen van de Canadezen en toen ben ik verder gegaan met Emma.

Onderweg hebben we gestopt op mooie plekken, veel crisps sandwiches gegeten omdat we niks hadden om op te koken (super lekker trouwens maar op en top ongezond!) en na veel rijden op lege wegen kwamen we aan in Adelaide.

Eerste indruk: wat klein!

Ik wist niet wat ik kon verwachten want ik ken niet veel mensen die ook naar Adelaide zijn geweest, maar vergeleken met Melbourne is het een kleine stad.

's Nachts hadden we in het donker de tent opgezet en na nog een ijskoude nacht werden we de volgende ochtend wakker op een golfbaan.. Er was een man naast mij aan het spelen en hij ergerde zich niet eens aan ons!

De eerste dag in de stad gingen we opzoek naar informatie over sandboarding, want we hadden gehoord dat je dat in de buurt kon doen... In de buurt betekende een uur met het vliegtuig of op Kangaroo Island.

Kangaroo Island kan je niet zo maar even naartoe, het is een groot eiland (500 km lang) en de veerboot is duur. Maar omdat ik daar toch al heen wilde (2 vliegen in 1 klap) besloot ik een tour te boeken en daar voor 2 dagen heen te gaan.

De volgende dag moesten we de auto terug brengen en nam ik afscheid van Emma. Ik heb Adelaide verkend en het is eigenlijk een hele leuke stad! Allemaal leuke barretjes, vooral 's avonds is er van alles te vinden. Overdag kun je doorbrengen op het strand, en niet net als St kilda Beach, nee, wit zand en blauwe zee! Super mooi en er is niemand te vinden!

M'n 2 daagse Kangaroo Island trip was super leuk geweest. De groep bestond uit 10 mensen en de eerste dag zagen we kangoeroes, koala's, zeehonden, een schorpioen in de douche en gingen we sandboarden!! Dat was echt super leuk alleen heel vermoeiend, je moet namelijk elke keer zelf die zandheuvel weer oplopen. 's Avonds sliepen we op een boerderij en daar hoort natuurlijk een kampvuur bij.

De volgende ochtend moesten we al vroeg op en gingen we naar de 'Remarkable Rocks' toe. En na wat toeristische foto's was het tijd voor Snake Lagoon. De wandeling ernaartoe bleek langer dan verwacht en de meeste van ons hadden dus gewoon slippers aan. We moesten klimmen over rosten maar uiteindelijk kwamen we op een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien! Misschien wel de mooiste! Suuuuper wit zand en de oceaan was doorzichtig blauw.

De tijd vloog voorbij en voor we het wisten zaten we al op de boot terug naar het vaste land.

Ik heb een paar dagen doorgebracht in Adelaide, 1 dag was het te warm om naar buiten te gaan. Ik had het gevoel dat ik in de schaduw al aan het verbranden was. En toen ben ik zondag avond naar Darwin gevlogen!

Het is hier ook extreem heet, maar zo vochtig en met af en toe een ontzettende regenbui. Het lijkt net alsof ik in een sauna zit waar je niet uit kan!

Morgen ben ik jarig en omdat ik alleen ben (voor het eerst in m'n leven breng ik m'n verjaardag door met mensen die ik niet ken!), maar daarom heb ik besloten om iets leuks te doen.

Ik heb een 10 daagse tour geboekt, via Kakadu, Litchfield naar Alice Springs en Uluru. Daarna door in 2 dagen terug naar Adelaide waar ik met dolfijnen ga zwemmen en daarna naar Perth om de meiden te meeten en de west kust te zien!

De komende dagen zal ik dus weinig tot geen bereik hebben want ik zit in de middle of nowhere maar ik heb er heel veel zin in! Dit is iets wat je maar 1 keer in je leven doet en dat is nu!

Als ik terug ben zal ik zo snel mogelijk foto's uploaden en laten weten hoe het was geweest.

Ondertussen was ik buiten in m'n bikini gaan liggen want de regen is gestopt en het is meteen heel warm. Dus nu snel in het zwembad duiken!

Liefs,

Annegien

Reacties

Reacties

K'rel

Lieve annegien, proficiat voor straks.
De groeten van je oude groenten maatjes; ik zag ze gisteren en heb ze even op de hoogte gebracht van je avonturen. Mitch is niet zon reiziger geloof ik, hij zei dat hij niet durfde wat jij doet. Dadelijk wordt je weer een jaartje ouder. En daar hoort een presentje bij. Maar dat ben je zelf al, dus hebben wij maar een kleinigheidje voor je gestort op je rabo. Niet smelten daar en take care in Alice Springs!
Xx k

Laura

Really cool, I'm happy you're enjoying your trip, it seems so awesome !
I used google translate so it was a bit funny sometimes but I got most of it !
I hope you have a great day and amazing trip in the Red Centre !
xxx

cc

oh annegien wat ben je toch een heerlijke avontuurlijke schat. Ik wens je een suuuper verjaardag met al die vreemde mensen. Ik ben blij met je verhalen, want ik volg je natuurlijk niet op F.book.
Wat leuk zeg dat je dit allemaal kunt doen en dat je er zelf voor hebt gewerkt om het allemaal te kunnen doen. Wat zal het leven saaaaai lijken als je weer gewoon thuis moet blijven.In principe kun je je hele leven zo blijven leven trouwens, kijk maar naar I. Alles heeft een prijs dat wel. Dus ik wens je een mooie dag toe en we kijken alweer uit naar et volgende verhaal van je. ik ben benieuwd naar de foto's.
liefs cc.

Hedwig

Ha lieve schat,
Allereerst natuurlijk GEFELICITEERD!!!
21 jaar wat een mijlpaal.
Ontzettend slim van je om jezelf zo'n 10 daagse tour cadeau te doen, ik weet dat het je veel kost maar je zult er ongelooflijk veel voor terug krijgen. Zo'n bijzondere plek als de Uluru zou iedereen in zijn leven wel 'n keer willen zien en ervaren, denk ik. We hebben elkaar natuurlijk regelmatig gesproken maar jou verhalen blijven leuk om te lezen. Geniet en zorg goed voor jezelf there in the outback!
Ik stuur een wensballon naar jou, als je goed kijkt zul je hem zien!
xxx LY xxx MY xxxx

Ine

lieve Annegien, Hartelijk Gefeliciteerd met je 21e verjaardag!! Heerlijk om je reisverslag en plannen te lezen en vooral bewondering dat je het allemaal, alleen, aangaat!
Geniet van alles en ik kijk naar je nieuwe verslagen uit!
Heel veel liefs, ine xxxx

Annemarie

Gefeliciteerd lieve Annegien!!! We zullen een glaasje op je verjaardag drinken hier. Wat een mooi verhaal en super knap dat je er nu zo'n positieve draai aan geeft nadat de plannen die je eerst gemaakt had ineens veranderden! Gat vast de verjaardag van je leven worden. Geniet ervan. Kus van ons allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!